Соціальні ефекти та ризики цифровізації освіти в умовах цифрового університету

Журнал
Журнал
Вид
Журнал
Дата
Журнал
DOI
Журнал
Анотація
Журнал
Мова
Журнал
URL
Журнал

Назва видання

Академічні візії

Тип

Стаття

Дата

January 30, 2025

Автори

Наталія Бобро

DOI

https://doi.org/10.5281/zenodo.14881856

Аннотація

У статті розглянуто вплив цифровізації на трансформацію освітнього процесу в умовах розвитку технологій четвертої промислової революції. Проаналізовано наскрізні технології, такі як штучний інтелект, віртуальна та доповнена реальність, блокчейн, робототехніка та сенсорика, і їхній вплив на освітнє середовище. Зазначено, що цифрові інновації сприяють модернізації освіти, персоналізації навчання, розвитку дослідницьких компетенцій, розширенню доступу до ресурсів та формуванню безперервного навчання. Водночас акцентовано на ризиках цифровізації, зокрема скороченні соціальної взаємодії через перехід до віртуального середовища, поширенні низькоякісного контенту поза державними стандартами та загрозах кібербезпеки. Досліджено роль штучного інтелекту, блокчейну та віртуальної реальності у створенні інтерактивних і адаптивних освітніх середовищ, які відповідають сучасним потребам студентів. Розглянуто перспективи використання робототехніки та сенсорики для підготовки до цифрової економіки. Зроблено висновок про необхідність розробки трансдисциплінарних моделей освіти, які забезпечать баланс між цифровими технологіями та традиційними педагогічними принципами. Подальші дослідження мають зосереджуватися на соціальних ефектах і ризиках цифровізації з урахуванням специфіки різних освітніх контекстів.

Мова

Українська

URL

https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1668

Публікації

Консультація з
Наталією Бобро

Дякую за ваш запит!
Oops! Something went wrong while submitting the form.