СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПРОЦЕСІВ УПРАВЛІННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ЕКОНОМІКИ
Назва видання
Тип
Дата
Автори
DOI
Аннотація
У статті розглянуто сутність та вплив цифрових технологій на економічні відносини, що породжує нові форми господарювання, зокрема гіг-економіку. Визначено, що цифрові інструменти дозволяють оптимізувати бізнес-процеси та підвищити конкурентоспроможність компаній. Особливу увагу приділено ролі цифрових платформ у гіг-економіці, які виконують функції менеджера та сприяють мережевій взаємодії між виконавцями та споживачами послуг. Аналізується вплив гіг-економіки на зміну трудових відносин та надані приклади галузей, де ця модель праці активно застосовується. Окрему увагу приділено ролі алгоритмів у формуванні гіг-еко-номіки та їхньому впливі на управління працівниками. Зазначається, що використання алгоритмів управління може мати як позитивні, так і негативні наслідки для працівників та ефективності бізнесу. Висунута концепція систематичного (алгоритмічного) управління розглядається як підхід до управління організаційними інноваціями, що грунтується на використанні цифрових технологій та аналізу даних для досягнення організаційних цілей у гіг-економіці. Розгляну-те значення систематизації управлінських процесів на прикладі гіг-економіки та алгоритмів управління. Висувається теза про необхідність візуалізації та систематизації цих процесів для розуміння їх функціонування та впливу на соціально-економічні відносини. У статті представлена схема алгоритмізації процесів управління, яка відображає взаємодію різних факторів та механізмів, включаючи роль платформ у гіг-економіці і їхній вплив на економічні та соціальні аспекти. Особлива увага приділяється організаційній реформі компаній, яка передбачає екстерналізацію членів організації, цифровізацію управлінських процесів, платформізацію організаційної форми та спрощення оргструктури. Пояснюється, що ці зміни відбуваються в умовах розвитку цифрових технологій та гіг-економіки, що призводить до переходу від традиційних трудових відносин до нових форм співпраці між платформами, гіг-працівниками та споживача-ми послуг. Проведений аналіз впливу цих змін на організаційне управління та наголошують на необхідності адаптації організаційних структур до сучасних тенденцій у бізнесі