Інтегративна модель цифрового університету в сучасній освіті
Назва видання
Тип
Дата
Автори
DOI
Аннотація
тегративна модель цифрового університету відіграє важливуроль у трансформації сучасної освіти, забезпечуючи інноваційний підхід доорганізації освітнього процесу. У контексті глобальної цифровізації суспільстварозробка комплексної моделі цифрового університету дозволяє підвищитиефективність навчання, сприяти персоналізації освітніх траєкторій тазабезпечувати конкурентоспроможність закладів вищої освіти. Актуальністьдослідження зумовлена необхідністю інтеграції цифрових платформ,автоматизації освітніх процесів і розвитку адаптивного навчальногосередовища. Метою статті є розробка інтегративної моделі цифровогоуніверситету, яка поєднує педагогічні, технічні та управлінські аспекти дляадаптації сучасного освітнього процесу до викликів цифрової трансформації. Упроцесі дослідження використанометоди аналізу сучасних наукових джерел,порівняння теоретичних та практичних підходів до цифровізації освіти,моделювання інтегративної системи цифрового університету. Основнірезультати показують, що цифровий університет є складною системою, якаскладається з чотирьох ключових векторів: цифрового формату навчання,цифрового середовища, цифрових ресурсів і цифрової платформи. Цифровийформат навчання включає інноваційні технології, зокрема віртуальнуреальність, інтерактивні тренажери та цифрові симуляції, які сприяютьглибшій взаємодії студентів з навчальним матеріалом та розвитку їхньоїавтономії. Цифрове середовище поєднує фізичну та віртуальнуінфраструктури, включаючи інтелектуальні системи управління, хмарнітехнології та високошвидкісний інтернет, створюючи основу дляфункціонування університету. Цифрові ресурси забезпечують доступ доосвітніх матеріалів, електронних бібліотек, масових онлайн-курсів і баз даних,сприяючи інтеграції освітніх процесів. Цифрова платформа виступає якбагатофункціональний інструмент для об’єднання освітніх, управлінських та аналітичних функцій, полегшуючи адміністративні процеси та забезпечуючигнучкість у навчанні. Водночас впровадження цифрових технологій стикаєтьсяз низкою викликів, серед яких – недостатнє фінансування, потреба у підвищенніцифрової грамотності викладачів і студентів, а також необхідністьдотримання етичних стандартів.Висновки дослідження підкреслюютьважливість комплексного підходу до цифровізації освіти та інтеграції новітніхтехнологій у навчальний процес. Подальші дослідження можуть бутизосереджені на практичних аспектах впровадження моделі цифровогоуніверситету, оцінюванні її ефективності у різних соціокультурних контекстахта розробленні стратегій забезпечення сталого розвитку цифрової освіти.