Цифрові технології як каталізатор трансформації академічного підприємництва
Назва видання
Тип
Дата
Автори
DOI
Аннотація
ифрові технології виступають ключовим каталізатором трансформації академічного підприємництва, зумовлюючи модернізацію освітніх процесів та розширення можливостей університетів у створенніінноваційних екосистем.Мета дослідження полягає у науковомуобґрунтуванні використання цифрових технологій для трансформаціїакадемічного підприємництва, акцентуючи увагу на їхньому впливі намодернізацію освітнього процесу, підвищення доступності ресурсів ірозвиток нових форм взаємодії між учасниками освітніх екосистем. Методидослідження включають аналіз сучасних наукових джерел, моделюваннясоціотехнічних характеристик цифрової інфраструктури, а такожпорівняння теоретичних і практичних підходів до цифровізаціїуніверситетської діяльності.Результати показують, що інтеграціяцифрових артефактів, інфраструктури та платформ сприяє створеннюінноваційних підприємницьких екосистем університетів. Визначено, щоцифрові інструменти, такі як масові відкриті онлайн-курси, віртуальнілабораторії, соціальні мережі та хмарні обчислення, сприяють формуваннюнових форм співпраці між викладачами, студентами, бізнесом істейкхолдерами. Установлено, що цифровізація освітніх процесів сприяєдемократизації доступу до якісної освіти, розширює можливості дляперсоналізованого навчання та стимулює розвиток інноваційних підходів достворення освітніх програм. Виявлено, що цифрові платформи створюютьумови для залучення університетів до глобальних підприємницьких і науковихініціатив, що підвищує їхню інтеграцію у міжнародний простір.Запропонована концептуальна модель цифрового академічногопідприємництва охоплює педагогічні, технічні та управлінські аспекти, щозабезпечують адаптацію університетів до викликів цифрової епохи..Висновки дослідження підтвердджують значущість цифрових технологійдля підвищення конкурентоспроможності університетів та їхньогосоціально-економічного впливу через інтеграцію цифрових інструментів вакадемічне підприємництво. Розробка і впровадження освітніх програм ізцифрового підприємництва та використання інноваційних цифровихінструментів забезпечують можливість формування сучасних підприємницьких екосистем. Перспективи подальших досліджень включаютьаналіз ефективності окремих цифрових інструментів та їхнього впливу нарозвиток регіональних освітньо-підприємницьких екосистем.